Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Indess Red Internacional Universitaria de la Felicidad

Laura Fuentes

  • Área de conocimiento: Comercialización y Marketing
  • Departamento: Economía de la Empresa
  • Universidad: Universidad Rey Juan Carlos
  • E-mail: laura.fuentes@urjc.es
  • ORCID ID “0000-0003-4612-8838”
  • Researcher ID (WOS): ABG-9985-2020
  • Scopus: 57210112910

En la actualidad es sub directora del Centro de Estudios Turísticos y codirige el Máster Oficial en Dirección Internacional del Turismo / International Tourism Mangament junto con la prof. Nuria Morere Molinero. Es miembro del Grupo de Investigación de Alto Rendimiento en URJC Open Innova. Ha ocupado diferentes cargos en la Universidad Rey Juan Carlos siempre vinculados con la gestión académica de los estudios de turismo. Ha sido la Vicedecana de Alumnos y Calidad de la Facultad de Ciencias del Turismo de la Universidad Rey Juan Carlos. Actualmente es profesora de Análisis de Mercado, Marketing de productos turísticos y Gestión de destinos turísticos en la Universidad Rey Juan Carlos, tanto para estudiantes de grado y de postgrado. Sus principales líneas de investigación son:

Línea I. Comportamiento del consumidor turístico

Turismo cultural: análisis del perfil del turista cultural.

Línea II. Tecnologías aplicadas a la industria del turismo: inteligencia artificial en hoteles, museos, movimientos de los turistas.

Línea III. Sostenibilidad y turismo

Género y Turismo. Estudios enfocados en el análisis de la brecha de género y techo de cristal en la industria turística.